Slyni ja poikieni innoittamana syntyi nämä.

TuplaSuklaa Muffinit

3,5 dl vehnäjauhoja

0.5 dl mantelirouhetta

1 dl tomusokeria

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniljasokeria

2 kananmunaa

1 dl maitoa

100g voita

50g valkosuklaata

50g tummaasuklaata

Sekoita kuivat aineet keskenään. Sekoita niihin kananmunat, maito ja sulatettu voi nopeasti vatkaimella. Jaa taikina kahteen kulhoon. Lisää toiseen valkoinen ja toiseen tumma suklaa. Laita taikinat kahteen pussiin. Leikkaa pussien kärki auki ja pursota yhtä aikaa muffinivuokiin. Paista 200 astetta n.18 min.

Alkuperäisen reseptin olen napannut Ulla Svenskin kirjasta Lempileivonnaiset. Muuntelin sitä hieman ja tulos oli loistava . Vähensin vehnäjauhoja puoli desiä ja lisäsin tilalle tuon mantelirouheen.

Muutenkin tuo kirja on ollut kovassa käytössä. Loistavia ohjeita ja herkullisia kuvia. Pikkuleipiä kirjan mukaan olen tehnyt ainakin Palapelipikkuleivät, Liikennevalot, Ässät, Dominot ja Kookossormet. Muita kokeiltuja ovat Suklaakakku, Mustikka-marenkimuffinit, Vadelma-suklaamuffinit ja Gluteeniton Omena-toscakakku (joka oli muuten ihan huippu).

Nyt selaillessa huomasin, että Ullalla oli myös PipariPullan ohje kirjassa, muttta omani kyllä nappasin ihan jauhopussin kyljestä ja muuntelin mieleisekseni.

Tänään minua alkoi arveluttaa reseptien tekijänoikeus asiat... Onko minulla oikeutta julkaista jonkun toisen kehittämää reseptiä omilla sivuillani? Entä jos muutan reseptiä hieman, niin onko minulla siihen tekijänoikeuksia? Hmmmm..... Vastatkaa, jos joku tietää. Taidan laittaa tuon kirjan kirjoittajalle postia, niin hän ehkä tietää jotain neuvoa...